Dodanie napisów dla niesłyszących i słabosłyszących w filmie na YouTube, Facebook lub Vimeo to forma odpowiedzialności społecznej i komunikacji z odbiorcami, która umożliwia widzom lepsze zrozumienie treści oraz satysfakcję z odbioru utworu audiowizualnego. Jakie korzyści za sobą niesie?
17% większe zaangażowanie
Napisy do filmu to genialny sposób na zwiększenie zaangażowania wśród aktualnej widowni. Widzowie częściej i chętniej reagują na film z napisami - zostawiają łapki w górę, dodają liczne komentarze i subskrybują kanał.
25% dłuższy czas oglądania
Co ciekawe, napisy wydłużają czas oglądania treści dostępnej na YouTube. Czas ukończenia filmu z napisami jest średnio o 25% wyższy niż w przypadku filmu bez napisów.
SEO i pozycjonowanie
Wyszukiwarki takie jak Google lepiej rozumieją co jest treścią filmu, jeśli ma on napisy, ponieważ zawierają one tzw. “słowa kluczowe”. Wpływa to bezpośrednio na szansę pokazania wideo - napisy zwiększają nasycenie słów kluczowych.
70% osób z wadą słuchu opuści Twoje nagranie
Osoby posiadające problemy ze słuchem natychmiast opuszczą film, jeśli nie zauważą dostępnych napisów. Tylko w Polsce to aż 980.000 osób!
Niestety, w 2021 roku, brak napisów nadal stanowi istotny problem, nie tylko dla odbiorców z wadami słuchu, ale również dla osób przebywających w głośnym otoczeniu, w pracy, w kolejce lub podróżujących komunikacją miejską.
Chociaż napisy pomijane są przez większość YouTuberów (np. Blowek, Naruciak, czy Vito Minecraft), wygląda na to, że są niezwykle ważne. Dlaczego? Dokładne napisy to świetny pomysł według odbiorców serwisu YouTube. Ankiety, które przeprowadziliśmy we współpracy z YouTuberami w lipcu 2021 roku, wskazują na to, że niemalże wszyscy widzowie zachęcają twórców do przygotowania i włączenia napisów. Uważają oni, że każda inicjatywa twórcy, która ma na celu pomoc niepełnosprawnym jest szlachetna. Co więcej, widzowie wykazują chęć polecenia i pokazania materiału z napisami osobom starszym (rodzicom i dziadkom), co wpływa na zwiększenie zasięgu filmu.
Podsumowując, napisy mają wiele zalet i są niezbędne dla użytkowników portali streamingowych, takich jak YouTube, Facebook, czy Vimeo, a odbiorcy traktują napisy jako wartość dodaną dla kanału. Dodając napisy możesz chlubić się wysoką odpowiedzialnością społeczną oraz nawiązać kontakt ze społecznością, która w danej chwili nie może odtworzyć dźwięku z Twojego filmu.
Źródła danych: